Personlige sterinlys

Hei! Håper du har hatt en fin helg! :0) Jeg er veldig glad i sterinlys, så i dag kommer litt inspirasjon til hvordan DU kan dekorere lys på en enkel og rimelig måte. Jeg synes dessuten det er en veldig fin vertinnegave dersom du synes det er litt kjedelig å bare ha med blomster eller vin når du er bedt bort på middag! ♥




Det finnes mange måter å dekorere sterinlys på. Skriv ut en koselig tekst, et bilde eller et navn på et vanlig ark. Klipp ut og legg arket over kubbelyset. Plasser deretter et bakepapir over arket, og før forsiktig et varmt strykejern over bakepapiret. Varmen fra strykejernet gjør at sterinen smelter, og bildet eller teksten fester seg. Du får fort taket på hvor raskt du må bevege strykejernet, og hvor varmt du må ha det (start med svak varme, og ikke hold strykejernet så lenge på samme plassen). Når du er ferdig vil bildet/teksten "forsvinne" inn i sterinlyset.
 
Jeg synes det er kjempegøy, for resultatet blir veldig bra! :0) Jeg plasserer alltid kubbelysene på et glassfat så det ikke blir brannfarlig (men jeg pleier uansett aldri å gå fra lysene). Det er mange som liker å dekorer lysene med silkebånd (dette får du også ofte kjøpt på lysene) eller annen stash. Lykke til! ♥