The Vanessa dress

Denne søte kjolen sydde jeg i fjor sommer, men kom aldri så langt som til å blogge den. Jeg ble veldig fornøyd med mønsteret (med kun en stropp), og har lagd flere varianter (kommer bilder av de andre også etterhvert!).


Jeg sydde to nesten like kjoler. Den øverste kjolen (delvis gjennomsiktig, elastisk bomulsstoff) var litt lengre enn den underste (tett, elastisk bomulsstoff). På denne måten ser du litt av bena uten at kjolen blir for kort. Jeg har veldig sansen for det sarte preget det gjennomsiktige stoffet setter på kjolen.

Kjolene sydde jeg sammen langs utringningen, og på ryggen. Deretter lagde jeg mange små blomster av det samme stoffet som den øverste kjolen (av et stoffstykke som du snurper sammen, trinn for trinn forklaring kommer etterhvert). Blomstene pyntet jeg med lekre strass-steiner (bestilt fra e-bay). Deretter sydde jeg blomstene fast langs utringningen/den skrå kanten foran på kjolen. Tlslutt festet jeg et belte (laget av silkebånd med strass-steiner) langs empire-livet. Hva synes du?