...mer DIY påskepynt!

Hei igjen! Her kommer enda litt mer DIY påskepynt. Disse eggene er veldig enkle å lage! Og de kan bli ganske lekre, alt avhengig av hvilke farger og kombinasjoner du bruker.


Du trenger kun vanlig hobbylim, egg (enten blåste og rengjorte husholdningsegg, eller plastikkegg) og litt garnrester. Jeg brukte plastikkegg (siden man ikke ser eggene, så slapp jeg all jobben med rengjøringen...! hihi!..)
Start med å feste garnet i den ene enden av egget med litt hobbylim. Deretter surrer du garnet forsiktig rundt festet. Smør gradvis på limet, etterhvert som du dekker større deler av egget med garn. Jeg synes det var enklest å dekke en del av egget, la det ligge til tørk (mens jeg da begynte på et annet), og deretter gå tilbake til det halvferdige egget når limet hadde tørket. Da "sklir" ikke tråden utover. Jeg erfarte at det var best å da begynne i den andre enden, og isteden jobbe mot midten. På denne måten ble det jevnere (men det er sikkert bare en treningssak). Da hele egget hadde tørket, festet jeg "dekorasjonen".