Påskeegg (DIY godteriegg)

Jeg synes det er veldig koselig å gi bort et lite påskeegg til en du er glad i i påsken. Erfaringsmessig faller det mer i smak dersom man legger tid og omtanke bak egget. Som stor DIY-fan (!) har jeg laget mange forskjellige varianter. :0) Dette er en av mine favoritter!
 

Dette påskeegget er et billig papp-egg (kjøpt på Nille). Først åpnet jeg egget, og malte over tegneseriemotivet med hvit maling. Deretter klippet jeg ut to sirkler i et tynt blondestoff (det er egentlig bedre med en serviett). Jeg brukte decoupage-lim (kjøpt på Euro-Pris) til å feste stoffet med.

Deretter festet jeg en "pusekant" (snor med pelsstoff) langs kanten av den ene halvdelen. Jeg brukte decoupage-limet til dette også. Da egget hadde tørket fylte jeg det med godsaker. Til slutt lukket jeg påskeegget, og surret et sølvfarget silkebånd rundt egget og knøt igjen med en lite sløyfe. Ta-daa! ♥