Kjempemorsomt!

Hei! Håper du har hatt en fin helg! ♥  Nå har jeg fått dilla på nålfilting! (jeg er kanskje litt uttafor, men jeg visste ikke hva dette var før jeg tilfeldigvis kjøpte en pakke på suuupertilbud på Princess en stund tilbake. Jeg liker å prøve nye ting, og syntes det så spennende ut! :0) Og nå har jeg oppdaget en ny verden! Det er kjempegøy! Og for dere som ikke har prøvd det før, sa er det absolutt ikke vanskelig! Du må bare ha litt tålmodighet, for det tar tiiid...! ♥


Jeg begynner å bli veldig glad i å ha ord og ordtak rundt i huset (bedre sent enn aldri :0)...), så jeg bestemet meg for å lage noen bokstaver av ullen. "HOME" ble resultatet! :0) Merket at det gikk lettere etterhvert som jeg ble mer erfaren, så det blir nok penere i neste runde!  ♥

For å lage dette trenger du kardet ull og en spesial-nål  (nål til nålfilting har en lite bue i den ene enden, og er veeldig skarp, du får kjøpt den på hobbybutikker). I tillegg trenger du en pute eller et brettet håndkle til å ha under mens du arbeider). Så er det bare å rive av biter av ullen, og brette den litt sammen. Deretter stikker du nålen opp og ned, mange ganger. Form bokstavene undervies, og legg til mer ull der det trengs. Når du stikker nålen opp og ned, så fester fibrene seg sammen, så det får akkuratt den fassongen du ønsker (avhengig av hvordan du legger ullen, og hvor du stikker). Så her har du virkelig ALLE muligheter!! :0) Tilslutt fester du bokstavene til hverandre på den samme måten (ved å stikke opp og ned fra flere kanter). Om det er noen som er interesert i trinn for trinn forklaring med bilder, er det bare å si ifra. ♥

Jeg har også heklet telysholderne, brikken og puta. Trekket til stolen har jeg strikket. Jeg brukte DROPS Eskimo garn til alt sammen. Pelsen på gulvet er et lite stykke stoff. Og så elsker jeg min nye (gamle!) kasse! ♥