Stemingsfulle lykter

Disse gamle barnematglassene kom endelig til bruk! Jeg kjøpte porselens-maling på en hobbybutikk som jeg brukte til å male glassene med. Den matte "looken" oppnår du ved å bruke en liten svamp som du "dytter" malingen på glasset med. Deretter brukte jeg en sølvfarget porselensmaling-tube som jeg tegnet opp kanten med.


Tilslutt brukte jeg en tykk/hard ståltråd som jeg festet rundt åpningen på glasset. For å vri den harde ståltråden brukte jeg en knipetang. Hanken består av den samme tråden, og er festet i tråden rundt åpningen av glasset. Plasser et telys oppi glasset og vips har du en ferdig lykt! Kjempefin til å henge opp i en trollhassel-gren! ♥

Jeg har etterhvert planer om å prøve meg på en stor lampe/telys-oppheng av mange små lykter. Om det blir vellykket får du se det her! ♥